Referat 21-03-2019

Referat fra den 35. ordinære generalforsamling for Grundejerforeningen Bøgevej

Dato: 21. marts 2019

Dagsordenen blev ikke fulgt kronologisk idet der i forhold til rækkefølgen fra dagsordenen blev byttet rundt på punkt 1 og 2.

1. Jørn Iversen fra Bo Trygt lavede et oplæg om forebyggelse af indbrud.

Der blev bl.a. vist en lille film om en indbrudstyvs måde at begå sig på.

Følgende emner til forbedringer i forhold til indbrud blev præsenteret:

Dørlåse: Udskift den runde nøgle til en firkantet nøgle.

Terrassedøre: Udskift almindelige dørhåndtag til ét med nøgle eller kode.

Vinduerne: Få sikret vinduerne.

Ydre omstændigheder: Gør haven så transparent som mulig og etabler automatisk belysning.

Alarmer: "Det er ikke dokumenteret at alarmer har en effekt"

Nabohjælp: "Aktiv nabohjælp forhindrer hver femte indbrud"

Låsesmede Foreningen tilbyder gratis indbrudstjek. Kan bestilles på www.botrygt.dk

Generelle gode råd:

Tøm postkassen

Sæt en bil i indkørslen

Tænd lyset

Få naboerne til at skabe liv omkring huset

Ring 112 Hvis tyven stadig er i boligen.

Ring 114 Hvis tyven har forladt boligen

2. Valg af dirigent: Vagn Lauridsen

3. Bestyrelsens beretning som den fremgår af invitationen blev oplæst af formanden Birte Larsen. Der var ingen kommentarer hertil.

Birte Larsen beretter om et overskud på godt 13.000,-

Bestyrelsen foreslår at det nuværende kontingent bibeholdes.

Bestyrelsen siger mange tak til alle hjælpere på arbejdsdagen.

4. Kasserer, Ole Mikkelsen, fremlagde regnskabet som det fremgår af invitationen.

Preben Rasmussen foreslår at overskuddet fra 2018 går ind på vejfonden.

Punktet vil blive taget op igen.

5. Valg af tre bestyrelsesmedlemmer og to suppleanter.

De tre bestyrelsesmedlemmer, Ole Mikkelsen, Mads Bech Olesen og Bent Nielsen er på genvalg og blev genvalgt.

De to suppleanter, Jens Erik Mollerup og Knud Andersen er på genvalg. Det blev valgt to nye suppleanter: Lene Meldgaard og Peter Nielsen.

6. Valg af to revisorer og én suppleant.

De to revisorer, Preben Rasmussen og Vagn Lauridsen er på genvalg og blev genvalgt.

Suppleant, Erik Larsen er på genvalg og blev genvalgt.

7. Indkomne forslag: Ingen indkomne forslag.

8. Eventuelt:

a/ Berrit Lysdal: "Godt med spontane ideer om hyggelige sammenkomster m.m. som annonceres på Facebook. Det kan f.eks. være grillaftener og andre sociale sammenkomster" Der bakkes godt op om dette.

b/ Lisbeth Abrahamsen: "Nogle vil gerne have et telefonopkald når der er arbejdsdag"

c/ Anders Enderlein spurgte efter om det er Lokalplanen eller Grundejerforeningen som er gældende i forhold til området mellem Fyrrestien og Bøgevej"? Der blev konkluderet at træerne reguleres af Skanderborg Kommune.

d/ Anders Enderlein beskrev en "sø" ved hjørnet af Bøgevej området, på stien mellem husene Bøgevej 51 og 53. Det er hvor er hvor stien fra Bøgevej møder stien som løber ned til Fyrrevej. Bestyrelsen følger op på dette.

e/ Palle Martens: "Revner i vejbelægning ønskes repareret så de ikke forværres" Bestyrelsen sørger for at revnerne i vejen bliver repareret.