Referat fra den 36. ordinære generalforsamling for Grundejerforeningen Bøgevej

Dato: 26. august 2020

1. Valg af dirigent: Vagn Lauridsen
  1. Bestyrelsens beretning blev fremlagt af formanden Birte Larsen. Der var ingen kommentarer hertil.

Birte Larsen beretter om et overskud i 2019 på ca. kr. 7.000,-

Henlæggelsen til ny asfalt på kr. 10.000,- fortsætter som hidtil.

Bestyrelsen foreslår at det nuværende kontingent bibeholdes.

Bestyrelsen siger mange tak til alle hjælpere på arbejdsdagen mv. og opfordrer til at deltage i arbejdsdagen den kommende lørdag.

1. Kasserer, Ole Mikkelsen, fremlagde regnskabet og budgettet som det fremgår af invitationen.

Mie Holst spørger om det er korrekt at Egevejs grundejerforening betaler til områder på Bøgevej? Egevej og Fyrrestien betaler til græsslåning på fodboldbane/legeplads, mens Bøgevejs grundejerforening  betaler for opførsel og vedligehold af legepladsen.

1. Valg af tre bestyrelsesmedlemmer og to suppleanter.

De tre bestyrelsesmedlemmer, John Gadeberg, Freddy Lysdahl og Birte Larsen er på genvalg og blev genvalgt.

De to suppleanter, Lene Meldgaard og Peter Nielsen er på valg. Det blev valgt to nye suppleanter: Mie Holst og Anette Hausgaard.

1. Valg af to revisorer og én suppleant.

De to revisorer, Preben Rasmussen og Vagn Lauridsen er på genvalg og blev genvalgt.

Suppleant, Erik Larsen er på genvalg og blev genvalgt.

1. Indkomne forslag:
  1. Anders Enderlein, Bøgevej 31, foreslår, at der bliver gjort noget ved den ”sø” ved hjørnet af Bøgevej området - på stien mellem husene Bøgevej 51 og 53. Det er dét sted hvor stien fra Bøgevej møder stien som løber ned til Fyrrevej. Bestyrelsen følger op på dette og vil kontakte Skanderborg Kommune i forbindelse hermed.
  2. Lars Jensen, Bøgevej 50, vil gerne have fældet eller beskåret det store bøgetræ som står på græs-fortovet uden foran hans hus.

Tine Skov Bertelsen vil også gerne have fældet eller beskåret træer ud for hende bolig. Mads Bech Olesen, Bøgevej 8, gør opmærksom på at dette måske er en afgørelse som ligger hos Skanderborg Kommune jfr. lokalplanen. Derudover er der blandt grundejerne forskellige holdninger til hvorvidt der skal - eller ikke skal – fældes og beskæres træer.

Torsdag d. 27. august har Mads Bech Olesen rettet henvendelse til Skanderborg Kommune. Lars Peter Larsen fra Vej og Trafik påpeger at man jfr. lokalplanen ikke må fælde træer på Bøgevej uden at få tilladelse fra Skanderborg Kommune. Det er dog tilladt at beskære træer og beplantning hvis der er tale om fysisk gene. Det være sig situationer hvor træer og beplantning kan forårsage personskade eller materiel skade.

Birte Larsen, Bøgevej 46, mener at man skal lave en vurdering af hvad der skal ske med de pågældende træer i forbindelse med den fælles arbejdsdag den kommende lørdag.

Jens Erik Mollerup, Bøgevej 36, har haft glæde af en app ved navn ”Giv et praj” i forbindelse med et træ som stod bag hans hus. Han foreslår evt. at bruge denne app.

1. Der blev fremlagt et forslag fra tidligere møder som går på hastighedsproblemer på Bøgevej. Den menes af flere at være alt for høj. Mads Bech Olesen, Bøgevej 8, fremlægger bl.a. problematikken ved de høje hastigheder på biler som kører omkring hjørnet ved huset på adressen Bøgevej 10 (ved holdepladsen ud for Bøgevej 8.

Ole Hahn, Bøgevej 60, foreslår at man laver markering på vejbanen omkring fartbegrænsning. Bestyrelsen følger op på dette.

1. Mie Holst, Bøgevej 71, foreslår at der laves en permanent overdækning ved bålstedet. Bestyrelsen kigger på hvad dette koster.
  1. Eventuelt:
  1. Erling Jensen, Bøgevej 3b, synes at lygtepælen ved hans hus står dårligt i forhold til indkørslen og ønskes lygtepælen rykket 80 cm hen til skel. Bestyrelsen henviser til kommunen, da belysning ikke hører under grundejerforeningen.
  1. Berrit Lysdal, Bøgevej 32, synes at det er rigtigt godt med spontane ideer om hyggelige sammenkomster m.m. Anette Hausgaard, Bøgevej 18, foreslår at man låner hendes skilt (caféskilt) til ”annoncering af” kommende fælles arrangementer.
  1. John Gadeberg, Bøgevej 20, og Birte Larsen, Bøgevej 46, fortæller at der er bestilt en container til haveaffald i forbindelse med den kommende arbejdsdag. Containeren, som kommer til at stå foran Bent Vangsøs hus, Bøgevej 54, kan også benyttes til privat haveaffald for alle beboere på Bøgevej. Men UDELUKKENDE haveaffald.
  1. Mads Bech Olesen, Bøgevej 8, fortæller at arrangementer som fælles arbejdsdage og generalforsamlinger fremover annonceres på Bøgevejs hjemmeside og på Facebook (Facebook: Opfordring fra Preben Rasmussen, Bøgevej 64) som alternativ til uddelingen af papirer til postkasserne. Generalforsamlingerne vil dog – ud over den digitale annoncering -  fortsat blive annonceret i avisen. Der viser sig sidenhen at være en vis modstand mod digital kommunikation hvorfor kommunikationsvejen fortsætter på vanlig vis.