Dato: 8. marts 2017

Dagsordenen blev fulgt kronologisk.

1. Lisbeth Abrahamsen, Bøgevej 1A, fremførte at hun fra naboer havde et ønske om at en hel del af træerne mellem Isagervej og Fugldalen skulle fældes. Hugo Olsen var enig heri og ønskede ydermere at træerne og bevoksningen mellem Isagervej og stien bag Bøgevej 1-5 også blev beskåret/fældet. Der var delte meninger om hvor og hvor mange træer der ønskes fældet på strækningen mellem Bøgevej og Isagervej. Mads Bech Olesen ønsker f.eks. ikke at alle træerne ud for Bøgevej 8 bliver fældet. Der blev aftalt at Lisbeth Abrahamsen kortlægger hvor og hvor mange træer hun og andre ønskes fjernet og videregiver oplysningerne til Mads Bech Olesen. Undertegnede retter derefter videre til Skanderborg Kommune for at høre hvilke muligheder der foreligger.
  2. Lisbeth Abrahamsen, Bøgevej 1A, fremførte, at hun adskillige gange havde haft lægevagt/ ambulance, som ikke kunne finde ud af vore husnumre. Hun mener at placeringen af skiltet med situationsplanen over husene/husnumrene ved indkørslen til Bøgevej står uhensigtsmæssigt. Det er svært at orientere sig på Bøgevej med de underlige spring og variationer i husnumre. Blandt forslag fra mødedeltagerne var bl.a. en rotation af skiltet så det gøres mere synligt og en flytning af skiltet.
  3. Kasserer, Ole Mikkelsen, berettede at der i øjeblikket betales negative renter fra Grundejerforeningen til banken for at have kassebeholdningen stående på en konto. I 2017 er beløbet budgetteret til 1500,-. Ole Mikkelsen præsenterede (uden stillingstagen eller opfordring til hverken det ene eller det andet) et forslag om at investere en del af beholdningen i ”dæmpet pengepleje” som blev beskrevet som en ”en flexibel og ikke så risikofuld investering”. John Gadeberg, som er bankrådgiver hos Sydbank, fortalte om farerne ved at investere pengene med udgangspunkt i den globale usikkerhed pga. bl.a. aftagende kinesisk økonomi, valget af Trump i USA, Brexit, de kommende valg i Europa m.m. Der blev afholdt en afstemning om at investere 200.000,- af Grundejerforeningens penge og udfaldet af stemningen blev: 7 stemte for, 6, stemte imod mens 6 stemte blankt. Dermed er det vedtaget at der investeres 200.000,- i den nærmeste fremtid.

Eventuelt:

1. Ole Mikkelsen foreslog at vi får bekæmpet myrerne på vejen langs stenkanterne. Ved samme lejlighed kan vi få myrebekæmperen til at give tilbud til samtlige huse på vejen om pris på udvendig og indvendig bekæmpelse. Der var tilslutning hertil.
  2. John Gadeberg vil stå for at afholde en Sankt Hans fest J
  3. Erik og Birte Larsen forespurgte om der var nogen af mødedeltagerne som kendte til at der dagligt blev smidt tyggegummi på deres fliser. Ingen kendte noget hertil. Der opfordres til de personer som ikke har kunnet deltage i aftenens møde at ”spytte ud” hvis de kender noget hertil.
  4. Preben Bødstrup Rasmussen opfordrede alle på Bøgevej til at tilmelde sig NABOHJÆLP. En service hvor man på sin telefon kan få besked om hvornår naboer holder ferie og hurtigt kan skrive rundt hvis der foregår noget mistænkelig i området. Tjeck nabohjælp.dk
  5. Hugo Olsen forhørte sig, om børn var forsikrede, hvis de kommer til skade på vores legeplads! Bestyrelsen fortalte at der er en forsikring som dækker arbejdende folk på vejen. Bestyrelsen undersøger nærmere.